The most merciful thing in the world, I think, is the inability of the human mind to correlate all its contents. We live on a placid island of ignorance in the midst of black seas of infinity, and it was not meant that we should voyage far. The sciences, each straining in its own direction, have hitherto harmed us little; but some day the piecing together of dissociated knowledge will open up such terrifying vistas of reality, and of our frightful position therein, that we shall either go mad from the revelation or flee from the light into the peace and safety of a new dark age.(HP Lovecraft - The Call of Cthulhu)

vineri, decembrie 26, 2008

2008 - The Final Chapters



Uite ca a venit si partea cea mai tare a anului , sarbatorile de iarna , si in special vacanta de iarna . E punctul anului in care se trage linia , vedem ce-am facut bine si ce nu, si incercam sa intram in atmosfera sarbatorilor . Sincer , am avut ani si mai buni , dar si ani mult mai rai . Inceput sub febra tezelor cu subiect unic , continuand cu inscrierea la liceu , mutatul in stimata noastra capitala si cu integrarea in locul in care imi voi petrece urmatorii ani din viata , pot spune ca totul a mers mult prea repede , cum am mai zis si cu alte ocazii , aproape ca zilele acestui an au trecut pe langa mine cu viteza demna de TGV . Am cunoscut multa lume noua , m-am implicat in multe side projects , am avut bucurii si dezamagiri , surprize placute si neplacute . Am gasit viata de liceu neasteptat de usoara pentru ce ma asteptam . Mi-am inecat amarul si suferintele in bere , am savurat reusitele cu sampanie si vin , am incercat sa ignor nemultumirile care mi-au aparut si care de multe ori mi-au eclipsat bucuriile . Fata de acum 2 saptamani , sau mai bine zis fata de celebrul articol 1 Decembrie , am inceput incet-incet sa-mi gasesc rostul aici , desi starea care ma presa atunci a ramas aproape la fel de sufocanta .
Un lucru care s-a integrat in Romania mult mai bine decat am facut-o eu in Bucuresti este prostia , care pare sa nu tina cont de criza financiara si care are ani din ce in ce mai buni . In special pe plan politic , dar voi discuta despre asta altadata , deoarece nu vreau sa-mi stric dispozitia cat de cat buna pe care o am in aceasta parte a anului enervandu-ma pe chestii inutile .
Spiritul Craciunlui , caci despre el ar fi trebuit sa fie vorba aici , a fost omniprezent zilele acestea , beculetele si luminile pompoase (dupa parerea mea cu destul de mult prost-gust puse ) din Bucuresti avand rolul de a ne aminti acest lucru ( si de a intepa ochii soferilor noaptea .... se mai mira guvernul de ce exista atat de multe accidente ) .
La asa-zisa "serbare" de clasa clar cel mai apropriat lucru de acest spirit a fost dansul arabesc al unei colege de etnie musulmana , care m-a impresionat asa de tare incat era sa ma faca sa ma convertesc .... mi-am adus aminte insa ca exista strip-club-uri in care spiritul xxxmas-ului este mai mult decat prezent asa ca raman ateu.
As putea face trei articole despre ce inseamna Spiritul Craciunului cu adevarat , insa n-am rabdarea necesara pentru asta , asa ca pe scurt fiecare dintr noi intelege acest spirit in mod diferit , de multe ori chiar gresit . Fie ca vrem cadouri , pace in lume , clipe petrecute alaturi de cei dragi , prieteni , sau de o anumita persoana speciala , tot ce conteaza este sa ne bucuram de acest spirit , indiferent de felul in care il intelegem .
Si fiindca aceasta iarna deja sta sub semnul evenimentului ce va avea loc in vara (b'estfestu' daca nu v-ati prins ) , iata ca si urarea pe care pe care v-o fac are ceva influente de acolo :
HURRICANE WISHES YOU AN ACE OF SPADES CHRISTMASS AND A WARRIOR'S UNITED NEW YEAR !

Un comentariu:

  1. Intr-adevar... spiritul Craciunului si al Sarbatoriilor de iarna sunt intelese diferit de catre noi, oamenii...
    Consider ca deja anostul adevaratului motiv al existentei acestor sarbatori a fost acaparat de ideea "Cadourilor"
    Oamenii sunt de parere ca e doar un alt motiv de a oferi daruri si de a fi cu familia la masa... daca faci un sondaj..probabil isi vor aduna cuvintele din buzunare si vor spune altceva decat ceea ce e in mintea lor etansa...
    -Craciunul reprezinta Nasterea Domnului
    -este o sărbătoare creştină celebrată la 25 decembrie
    -ea face parte din cele 12 sărbători domneşti ale Bisericilor bizantine, a treia mare sărbătoare după cea de Paşti şi de Rusalii.
    -sărbătoarea se prelungeşte în ziua următoare, 26 decembrie a doua zi de Crăciun
    Poate relatarile de mai sus sa fie cuvntele prin care si-ar explica oamenii intelegerea lor fata de ac. sarb.
    oricum ei se bazeaza pe sarbatoarea laica celebrată atât de către creştini cât şi de către cei necreştini, centrul de greutate al celebrării deplasându-se de la participarea în biserică la rit spre aspectul familial al schimbului de cadouri sau, pentru copii, „darurilor de la Moş Crăciun”.

    RăspundețiȘtergere